Robust konstruktion, brugervenligt design, gennemtænkte detaljer og lang levetid er blot nogle af fortrinnene ved Krampe. Uanset om du har behov for en volumentrailer med 50 m³ kapacitet, en frakørselsvogn med aflæsserbånd i bunden, en konventionel tipvogn, en stærk kroghejsevogn eller en entreprenørtrailer til hårdt arbejde, kan Krampe levere en suveræn løsning.

Krampe står for tysk kvalitet, når det er allerbedst.

En vogn skal være sikker at køre med – både i marken og på offentlig vej. EU har strammet kravene til vogn- og redskabsbremser, men i Danmark kommer de først for alvor i 2022. Hos Krampe er dobbelte bremser allerede standard, så du kan trygt købe en ny vogn nu og være sikker på, at den matcher fremtidens krav! Alle nye Krampevogne er EU-typegodkendte.

Vognene skal også være behagelige at køre med, uanset om det ”bumper” på markvejen eller går stærkt på landevejen. Her er Krampe også i særklasse, for med affjedring er den behagelig at køre med, uanset om den er fyldt eller tom, og lastafhængige luftbremser fuldender komforten.


Hør kartoffelavler Henrik Rieks fra Vejgaarden ApS ved Aalestrup fortælle om sine tanker i forbindelse med investering i en luftaffjedret KRAMPE kroghejsevogn, og lyt til de erfaringer han har fra marken og landevejen.

På Vejgaarden valgte man at købe én kroghejsevogn og mange containere i stedet for en hel masse vogntog, der alle skulle vedligeholdes med dæk, lys og bremser. Resultatet står mål med forventningerne! Fleksibilitet, komfortabel kørsel og høj driftssikkerhed. Og så er folkene glade for at køre med KRAMPE – og det betyder også meget.

Krampe producerer robuste entreprenørvogne med høj kørekomfort. Produktprogrammet rummer både half-pipe modeller og vogne med flad bund. De er alle EU-typegodkendte.

Om du foretrækker den ene eller anden type, er naturligvis op til dig, men skal du primært køre med våd og klistret jord, taler meget for en half-pipe, der er er nem at tømme helt. Har du derimod brug for ind imellem at tage din gravemaskine eller pladevibrator med på ladet, er en model med flad bund og surringsøjer ideel. 

Læs brochuren og sammenlign

Krampe Big Body serie har eksisteret i mere end 30 år. Den var med sin selvbærende ”badekarsform” den første tipvogn til at kombinere høj styrke og lav egenvægt. Med sin koniske kasse og stærke chassis er Big Body serien et stærkt valg i et bredt spænd af modeller fra 1 til 3 aksler, last fra 11 til 28 tons og med en volumen fra 15 til 52 m3.

En af de helt store fordele i Big Body serien er et utroligt stærke chassis, der sikrer lang levetid, høj stabilitet på vejen og ikke mindst stor komfort for chaufføren.

Med Big Body serien har du som kunde mulighed for at sammensætte en vogn, der passer til dit behov og via et stort program af ekstraudstyr får dækket er specielt behov.

Du kan få din Krampe BigBody med luftaffjedring og suveræn kørekomfort.

Krampe RamBody 2-akslet eller 3-akslet afskubbervogne med 41,3 - 56 m³ vognkasser. De ligger stabilt efter traktoren på både mark og landevej, og da de samtidigt er hurtig at tømme, er Krampe RamBody-serien ideel til alle, der kører meget og har behov for kapacitet.

Afskubbervognene fås med parabolske fjedre, luft-affjedring eller hydraulisk undervogn. De kører på kraftige BPW-aksler med lastafhængige bremser og tilbydes med 2 eller 3 faste aksler, eller med drejbar bagaksel.

I alt fem kraftige, dobbeltvirkende hydrauliske stempler arbejder sammen om at tømme en vogn, hvilket sikrer, at selv en overlæsset vogn kan tømmes sikkert og hurtigt. Vognenenes centrale komponent er kraftige afskubberplader, der bevæges af 5 stempler, og som sidder godt beskyttet i en slank tunnel. Afskubberpladen udgøres af en robust gitterplade. De er dækket af en stor plexiglasrude, hvilket giver et optimalt udsyn i lastrummet.

Navnet er Krampe ProBody 760 og vognen er den første af en ny serie af tipvogne fra Krampe. Det er altså ikke en afløser for den velkendte Krampe BigBody- serie, men en selvstændig serie med sine egne karakteristika.

Krampe ProBody er bygget med en mindre egenvægt end en tilsvarende BigBody, og så har den 2 meter høje faste sider. Vognkassen har derfor stor volumen uden, at der skal monteres høje sider osv.

Der findes dog 30 cm høje, ekstra stålsider til opgaver, hvor massefylden af materialet ikke er så høj.

Som noget ekstra er der på Krampe ProBody mulighed for at montere 34” hjul, hvilket Krampes nordiske salgschef Kenneth Brönner tror vil blive populært til roe- og kartoffelkørsel i det våde danske efterårsvejr.

DTS - Dynamic Trailer Steering – er et elektro-hydraulisk styringssystem,
der bestemmer styrevinklen på vognens styrende aksler ud fra en række sensorer på vognen. To sensorer måler hastigheden og kørselsretningen. Disse oplysninger sendes til en central styrecomputer, hvor de sammenholdes med data fra en anden sensor, der måler vognens bevægelser.

Derefter beregner styrecomputeren de værdier, der er nødvendige for at definere knækvinklen mellem traktor og vogn og bestemme styrevinklen på vognens styrbare aksler. Det lyder umiddelbart avanceret, men er i virkeligheden ganske enkelt at håndtere for chaufføren via ISOBUS eller en separat terminal.