Robust konstruktion, brugervenligt design, gennemtænkte detaljer og lang levetid er blot nogle af fortrinnene ved Krampe. Uanset om du har behov for en volumentrailer med 50 m³ kapacitet, en frakørselsvogn med aflæsserbånd i bunden, en konventionel tipvogn, en stærk kroghejsevogn eller en entreprenørtrailer til hårdt arbejde, kan Krampe levere en suveræn løsning.

Krampe står for tysk kvalitet, når det er allerbedst.

Du finder en hurtig oversigt over produktprogrammet her, men er selvfølgelig også velkommen til at ringe til vores sælgere for at få en fagsnak om de mange muligheder.

En vogn skal være sikker at køre med – både i marken og på offentlig vej. EU har strammet kravene til vogn- og redskabsbremser, men i Danmark kommer de først for alvor i 2022. Hos Krampe er dobbelte bremser allerede standard, så du kan trygt købe en ny vogn nu og være sikker på, at den matcher fremtidens krav! Alle nye Krampevogne er EU-typegodkendte.

Vognene skal også være behagelige at køre med, uanset om det ”bumper” på markvejen eller går stærkt på landevejen. Her er Krampe også i særklasse, for med affjedring er den behagelig at køre med, uanset om den er fyldt eller tom, og lastafhængige luftbremser fuldender komforten.

Krampe RamBody 750 er en 2-akslet vogn med 41 m³ vognkasse. Den ligger stabilt efter traktoren på både mark og landevej, og da den samtidigt er hurtig at tømme, er Krampe RamBody ideel til alle, der kører meget og har behov for kapacitet. Afskubbervognen fås med parabolske fjedre, luft-affjedring eller hydraulisk undervogn. Den kører på kraftige BPW-aksler med lastafhængige bremser og tilbydes med 2 faste aksler eller med drejbar bagaksel.

Læs RamBody brochuren


Krampe producerer robuste entreprenørvogne med høj kørekomfort. Produktprogrammet rummer både half-pipe modeller og vogne med flad bund. De er alle EU-typegodkendte.

Om du foretrækker den ene eller anden type, er naturligvis op til dig, men skal du primært køre med våd og klistret jord, taler meget for en half-pipe, der er er nem at tømme helt. Har du derimod brug for ind imellem at tage din gravemaskine eller pladevibrator med på ladet, er en model med flad bund og surringsøjer ideel. 

Læs brochuren og sammenlign

DTS - Dynamic Trailer Steering – er et elektro-hydraulisk styringssystem,
der bestemmer styrevinklen på vognens styrende aksler ud fra en række sensorer på vognen. To sensorer måler hastigheden og kørselsretningen. Disse oplysninger sendes til en central styrecomputer, hvor de sammenholdes med data fra en anden sensor, der måler vognens bevægelser.

Derefter beregner styrecomputeren de værdier, der er nødvendige for at definere knækvinklen mellem traktor og vogn og bestemme styrevinklen på vognens styrbare aksler. Det lyder umiddelbart avanceret, men er i virkeligheden ganske enkelt at håndtere for chaufføren via ISOBUS eller en separat terminal.


Hør kartoffelavler Henrik Rieks fra Vejgaarden ApS ved Aalestrup fortælle om sine tanker i forbindelse med investering i en luftaffjedret KRAMPE kroghejsevogn, og lyt til de erfaringer han har fra marken og landevejen.

På Vejgaarden valgte man at købe én kroghejsevogn og mange containere i stedet for en hel masse vogntog, der alle skulle vedligeholdes med dæk, lys og bremser. Resultatet står mål med forventningerne! Fleksibilitet, komfortabel kørsel og høj driftssikkerhed. Og så er folkene glade for at køre med KRAMPE – og det betyder også meget.